Wat en hoe
kwaliteitsvolle individuele studiebegeleiding
Quest@Physics biedt kwaliteitsvolle individuele studiebegeleiding en bijles fysica voor scholieren en studenten aan eerlijke prijzen aan.
Aangezien een leraar/docent fysica in een leeromgeving niet steeds de tijd heeft om aandacht te besteden aan specifieke problemen en vragen gerelateerd aan het vak, komt Quest@Physics de scholier of student ter hulp door :
• een cursus fysica gedetailleerd uit te leggen
• de cursus te structureren
• samenhang tussen verschillende leerstofonderdelen te beklemtonen
• inzicht te verschaffen in de materie
• een redeneringstramien aan te leren
• taken en beurten op te volgen
• het examen voor te bereiden
• samen oefeningen op te lossen, moeilijke oefeningen te helpen oplossen, oefeningen te controleren op hun juistheid
• testen af te nemen om naar de kennis en het inzicht te peilen
Kortom Quest@Physics beoogt het studieniveau van de leerling/student positief bij te sturen d.m.v. duidelijke uitleg, talrijke studietips, studieplanning- en opvolging, inoefenen van de leerstof, proefexamens, …
VOOR WIE ?
Quest@Physics verleent studiebegeleiding
en – bijles fysica voor :
Scholieren uit het middelbaar onderwijs
• alle leerstof fysica uit het middelaar onderwijs (vanaf de tweede graad)
• module fysica, examengedeelte ‘Kennis en inzicht in de wetenschappen’, te kennen voor het toelatingsexamen arts/tandarts
• voorbereiding voor het examen fysica bij de centrale examencommissie (middenjury)
Studenten uit het hoger onderwijs
• alle leerstof van de cursussen mechanica, elektromagnetisme, elektriciteit, velden en golven, …
HOE ?
Elke student bepaalt, meestal in samenspraak met de ouders, hoeveel bijles hij wenst te krijgen en welke soort begeleiding hij wenst (bv. enkel inoefenen meerkeuzevragen fysica, gedetailleerde uitleg over een specifiek leerstofonderdeel, …).
Bij een eerste contact peilt de studiebegeleider naar het kunnen, de problemen en de doelstellingen/verwachtingen van de student.
Bij de aanvang van de tweede les wordt de vorige sessie kort ondervraagd en kan de student zelf problemen, vragen aanbrengen.
Op het eind van elke sessie wordt de behandelde leerstof samengevat en een opgave voor de volgende sessie, in de vorm van extra oefeningen en/of studeren van een deel leerstof, meegegeven.
De studiebegeleider zorgt steeds voor een schriftelijk lesverslag na elke bijles. Dit wordt vervolgens per post bezorgd aan de ouders.